Вітаємо Вас на сторінці практичного психолога

Практичний психолог
Копина Олександра Іванівна
Освіта:
Київський Славістичний університет, 2007 р., психологія
Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти, 2015 р.
Метою діяльності практичного психолога є забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку учасників навчально-виховного процесу, формування професійно орієнтованої особистості, що здатна будувати власну стратегію професійної життєдіяльності за умови збереження психологічного здоров’я.
Організація діяльності психологічної служби в системі освіти України забезпечується практичними психологами і здійснюється на основі законів та інших нормативно-правових документів України.
Нормативно правові документи, що регулюють роботу практичного психолога:
-
Конституція України;
-
Декларація прав людини;
-
Конвенція про права дитини;
-
Закон України «Про освіту»;
-
Закон України «Про професійно-технічну освіту»
-
Етичний кодекс психолога (прийнятий на І установчому з’їзді Товариства психологів України 20.12.1990 в м. Києві);
-
Положення про психологічну службу системи освіти України, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 03.05.1999 № 127 (у редакції наказу МОНУ від 02.07.2009 № 616);
-
Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001 № 691;
-
Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.01.2001 № 330;
-
лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 № 1/9-374 «Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у 2014-2015 навчальному році»
-
лист Міністерства освіти і науки України від 27.08.2000 № 1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України»;
-
норми часу на роботи, що виконуються практичними психологами (соціальними педагогами) системи освіти, які розроблені та апробовані Національним центром продуктивності Міністерства праці України і затверджені наказом Міністерства освіти України від 07.12.1995 № 339;
-
наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України»;
-
лист Міністерства освіти і науки України від 15.08.2007 № 1/9-479 “Про нормативи чисельності практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів ”;
-
лист Міністерства освіти і науки України від 27.11.2000 № 109 “Про тривалість робочого тижня практичного психолога (соціального педагога)”;
-
інші нормативні і методичні матеріали Міністерства освіти і науки України, обласних та міських ланок освіти.
Діяльність служби в системі освіти України забезпечується практичними психологами , які мають вищу спеціальну освіту без вимог до стажу педагогічної роботи (п. 1.4. Положення про психологічну службу, ст. 21, 22 Закон України «Про освіту»):
-
практичний психолог – психологічну зі спеціальності «Психологія», «Практична психологія»; Тривалість робочого тижня практичного психолога – 40 годин. Із них 20 годин відводиться для роботи безпосередньо у навчальному закладі (психодіагностична, консультаційна, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта та навчальна діяльність), а 20 годин — на підготовку до проведення соціально-психологічних заходів, обробку результатів, оформлення висновків, планування та звітність. Дані види робіт практичний психолог, соціальний педагог мають право виконувати за межами навчального закладу (у бібліотеці, навчально-методичних та наукових центрах) (п. 4.8. Положення про психологічну службу, лист Міністерства освіти і науки України від 27.11.2000 № 109 «Про тривалість робочого тижня практичного психолога (соціального педагога)» Завданнями діяльності практичного психолога ДНЗ “Ужгородський центр професійно-технічної освіти” є: забезпечення якості і доступності психологічних послуг здобувачам освіти, батькам та співпрацівникам навчального закладу; підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу; психологічна допомога здобувачам освіти та співробітникам навчального закладу в кризових та стресових ситуаціях, попередження процесів дезадаптації, в тому числі і девіантної поведінки серед осіб, що навчаються; сприяння повноцінному розвитку особистості здобувачів освіти, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і професійного саморозвитку; формування навичок психічної саморегуляції.
ПЛАН РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ДНЗ « УЦПТО» на 2019-2020 навчальний рік
Творчий звіт практичного психолога
Методичні напрацювання:
-
Причини комп'ютерної та інтернет-залежності серед дітей та підлітків.
-
Психологічні особливості спілкування в контексті взаємовідносин “підлітки – батьки”.
-
«СКАЖЕМО СНІДу – НІ!».
-
Запобігання проявів девіантної поведінки здобувачів освіти: психологічний аспект.
-
Здоровий спосіб життя підлітків.
-
Індивідуальний підхід до здобувачів освіти.
-
Історія алкоголю.
-
Ключові компоненти компетентності вчителя.
-
Комунікативна компетентність педагога.
-
Кохання і секс у житті підлітків.
-
Міфи про наркотики.
-
Догляд за шкірою обличчя.
-
Особливості навчального процесу при роботі зі здобувачами освіти із соціально-вразливих груп.
-
Поняття «людина», «особистість», «індивід», «індивідуальність».
-
Поради педагогам в роботі з підлітками.
-
Причини наркоманії.
-
Причини та форми агресивної поведінки підлітків.
-
Психогігієна сім’ї і сімейних стосунків.
-
Психологічні аспекти інклюзивної освіти в ПТНЗ.
-
Рекомендації педагогам, щодо підтримки дисципліни в групі.
-
Розвиток здібностей в здобувачів освіти.
-
Соціально-психологічний супровід дитини з порушенням розвитку в умовах інклюзивної освіти.
-
Стрес у нашому житті.
-
Техніка спілкування педагога з здобувачами освіти.
-
Толерантність як компонент професійної культури педагога.
-
Школа сприяння здоров’ю в навчальному процесі та позаурочній роботі.
-
Що таке підлітковий вік.
Презентації:
-
Відповідальне батьківство.
-
Крок на зустріч.
-
Вплив алкоголю на організм підлітка.
-
Психологічні особлвості залежностей у підлітків.
-
Комунікативна компетентність педагога.
-
Вплив алкоголю на організм людини.
-
Причини, ознаки та наслідки жорстокого поводження з дітьми.
-
Соціально-психологічний супровід дитини з порушенням розвитку в умовах інклюзивної освіти.
-
Суїцидальна поведінка особистості як соціально-психологічна проблема.
-
Сучасні підходи до вирішення проблеми важковиховуваності підлітків: психологічний аспект.
-
Типи темпераменту.
-
Школа сприяння здоров’я.